Monday, May 13, 2013

Aktiviti hujung minggu :- mandi sungai..

Eh Haiii.....~
say Hello to weekend!
owhhh.. Its weekdays already... lulz...
ceyhh.. tajuk macam ada aktiviti tetap je masa weekdays..

sepanjang duduk kat rumah ni, hidup aku tak la menarik sangat.. sebagai seorang yg adventurous <konon> hidup aku kat rumah ni, memang totally lame... most of the time lahh....

Kehidupan yang menarik hanya datang pada hujung minggu.. bila budak2 datang rumah aku...
little nieces and nephews.. anak2 cousins aku..
most of the time, they come to ask me to help them do their homework.. =__=

Selain buat homework, diorang akan guna kan aku untuk buat aktivit yang mak bapak diorang tak bagi buat tanpa pengawasan orang dewasa...
Contoh nya?? ~~Mandi sungai....

Yea.. sebab aku ni orang dewasa yang fun.. diorang akan beria-ia ajak aku join diorang mandi sungai...kononnye aku best la, hape la.. time2 macam ni, diorang buat muka comel,http://matcuoi.com
dan pujian memang tinggi melangit la... sebab aku ni seorang yang supportive and fun.. so aku pon ikut je la... < padahal aku tengah bosan,, hikhikhik..>

So, semalam, lepas dah siap si Balqis buat homework, she got a text from a friend, ajak mandi sungai.. so ajak la aku.. Aku dengan sepenuh hati berpura-pura taknak pergi... padahal dalam hati terkinja-kinja nak pergi.. hahahaha...
 lepas proses memujuk dan memuji aku, kitorang pon pergi la sungai... huhuhu

Sungai tu tak de la jauh mana pon.. dalam 5 minit naik motor... jalan kaki dalam 10 minit?? x pernah pulak jalan kaki..

Tak de lah besar mana pon sungai nye... tp not bad lah... ada spot untuk terjun2..  huhuhu...
 excited kanak2 nih...
Batu je banyak sungai nih...

Zarifah, budak paling excited nak terjun...
konon nye dalam, tapi budak darjah 4 boleh la berenang.. =_=

Not bad la berkubang sini.. huhu...

Kbai...





No comments: