Friday, May 17, 2013

My Dream? To Travel the World...



Dulu aku pernah buat blog.. yg dah di'delete' sbb aku xde idea nak tulis..
tujuan asal aku tulis blog tu adalah untuk cerita tentang where I go, and what i do there..


Masa 2nd year kt UKM, aku selalu travel around KL sorang2 , naik public transport..

dalam blog lama tu ada jugak aku buat direction, how to get somewhere from somewhere..
konon2 travel guide utk org yg travel dgn public transport la.. hikhikhik...
aku akan record most of perjalanan aku, amik tren apa, bas apa.. kot2 la lain kali nak pegi lg kan.. huhuhu...

adventurous?? yes..
I think it is adventurous.. sebab aku bukan orang KL, dan aku x de lah biasa sgt dengan segala train, bus and teksi kat KL ni..
 fizikal aku yang kecik,(bukan pendek tapi Fun sized.. hahaha) mcm budak sekolah, muka stock orang buli punya.. membuatkan aku terdedah pada banyak bahaya..
tapi aku berjalan, naik tren, naik bas or cab dengan muka konfiden.. walaupun dalam hati takut jugak.. huhu..
muka kena yakin beb..
selalu nye, org2 yang aku jumpa akan hantar aku kat somewhere yg aku senang nak naik train balik ke UKM..maybe sebab dorang risau aku kena kidnap kot.. hahah

eh, tu bukan citer yg aku nk sampaikan.. haha..

My Dream is to travel the world..

nanti bila aku dah keje, aku nak travel, backpacking, overseas at least once a year..
huhu..travel kat dalam Malaysia pulak, maybe 2/3 kali dalam setahun?? maybe..
tinggi nya cita2 aku.. tp insyaAllah.. akan ku usahakan...

aku ni introvert sikit.. tapi bila muka tak malu aku datang, aku boleh jd terlampau friendly..
bila aku travel sorg2 aku x segan nak tanya orang2 kaunter atau, org2 jaga kedai.. hikhikhik...
ye lah.."malu bertanya sesat jalan" kan kan kan??

aku tak pernah naik kapal terbang.. lulz.. bila fikir, mesti aku akan buat benda yg memalukan bila 1st time naik kapal terbang.. haha
yeah, what ever...
<gambar>


nanti bila aku dah travel mana2 aku update la kat blog.. nantikan! hahaha

It will be me and my backpack against the world..!!

OKbaii...

1 comment:

encik kuri said...

call.me..if u hv a idea...btw am n me have a great plan next sem..wait n c yayyy..xnk reveiled skrg